GEORGE MULLER date biografice

Standard

George Muller a fost un german care a trăit în Anglia în a doua jumătate a secolului al 19-lea. A fost un mare om al rugăciunii. Lucrarea lui principală a fost aceea de a crea orfelinate si de a le întreţine. A fost renumit pentru faptul că nu făcea apeluri pentru bani, ci cerea aceşti bani de la Domnul. Este adevărat că el scria în revista lui despre răspunsul pe care îl primea la aceste rugăciuni şi în felul acesta făcea cunoscut modul lui de a se îngriji de orfanii lui.

El a devenit celebru şi prin „Autobiografia” lui,care a trecut prin foarte multe reeditări şi în care îşi relatează pelerinajul lui spiritual. Citez din această importantă carte un fragment care ne va introduce în importanţa meditaţiei ca formă de părtăşie personală cu Dumnezeu.
„În timp ce stăteam în Nailsworth, a fost plăcerea Domnului să mă înveţe un adevăr în mod direct, fără mijlocirea vreunui om, după cât îmi pot da eu seama, ale cărui beneficii nu le-am pierdut, cu toate că acum când lucrez la a 18-a ediţie pentru a o trimite la tipar, au trecut patruzeci de ani de la acel eveniment. Iată care este acest adevăr: Am văzut mai clar ca oricând înainte că prima şi cea mai importantă lucrare pe care trebuie să o fac în fiecare dimineaţă este să fac ca sufletul meu să fie fericit în Domnul. Primul lucru de care trebuie să mă preocup nu este cât de mult Îl slujesc pe Domnul şi cât de mult Îl glorific pe Domnul, ci cum pot face să-mi aduc sufletul într-o stare de fericire şi cum pot face ca omul meu din lăuntru să fie hrănit. Căci aş putea să expun adevărul înaintea necredincioşilor, aş putea căuta beneficiul credincioşilor, aş putea căuta să dau ajutor celor oropsiţi, aş putea şi în alte moduri să caut să mă port aşa cum se cuvine unui copil al lui Dumnezeu în lume şi totuşi, să nu fiu fericit în Domnul şi dacă nu sunt hrănit şi întărit în omul din lăuntru în fiecare zi, toate acestea nu le pot face în modul cel mai potrivit. Înainte de această descoperire, practica mea a fost, cel puţin timp de zece ani, ca un lucru regulat, să trec direct la rugăciune imediat după ce m-am îmbrăcat dimineaţa.”

Lasă un răspuns

